LOADING
Psyko-Logik - Privatlivspolitik i praksissen.
I min praksis overholdes EU´s Databeskyttelsesforordning, 25. Maj 2018. Det betyder, at data indsamles, behandles, opbevares og slettes i henhold til regler om beskyttelse af personoplysninger.
A. Hvilke data/oplysninger opbevarer jeg om mine patienter?
Som autoriseret psykolog har jeg journalpligt. (De nærmere regler findes i Autorisationslovens kap. 6 og journalbekendtgørelsen bkg. Nr. 1090 af 28. Juli 2016).
En journal skal indeholde alle væsentlige oplysninger om det forløb, mine patienter er i gang med. Jornalen indeholder deres navn, deres adresse, deres cpr.nr., deres telefonnummer og mailadresse samt notater omkring årsag til deres henvendelse, hvad de ønsker hjælp til, den iværksatte rådgivning/behandling, aftaler og eventuelle samtykker. Jeg kan også modtage og opbevare data fra andre sundhedspersoner, f.eks. din læge, sundhedsordning, jobcenter og lign.
Oplysningerne indhentes, dels fordi Psykologloven pålægger psykologer at skrive journal, og dels til det behandlingsmæssige forløb, så du kan modtage en så god, målrettet og sikker behandling som muligt.
B. Videregivelse af oplysninger.
Som psykolog er jeg omfattet af lov om tavshedspligt. Jeg videregiver ikke persondata til andre aktører, med mindre mine patienter giver specifikt samtykke hertil. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i Sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil være tilfældet, hvis der er risiko for, at min patient vil begå alvorlig skade på sig selv eller andre. Hvis jeg får kendskab til, at et barns udviklingsbetingelser er i fare, har jeg underretningspligt.
C. Hvor længe opbevares data?
Som autoriseret psykolog har jeg pligt til at opbevare min patients journal i mindst 5 år regnet fra tidspunktet for den senest foretagne optegnelse, jf. Journalbekendtgørelsens § 15 stk. 2.
D. Hvordan opbevares data?
Ifølge databeskyttelsesforordningen har jeg pligt til – både organisatorisk og teknisk – at sikre, at data hverken hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes. Jeg har pligt til at sikre, at data ikke kommer i uvedkommendes kendskab, misbruges eller behandles i strid med loven.
I praksissen er jeg den eneste, som har adgang til it, mails, telefon og arkivskab.
Fysisk data opbevares i aflåst og sikret stål-arkivskab.
Til opbevaring af elektroniske journaler anvendes et kliniksystem, med hvem jeg har databehandleraftale, som sikrer, at loven overholdes.
Der opbevares intet fortroligt på PC, hverken på harddisk eller i ”skyen”. Fortrolig data, som ikke opbevares i det elektroniske klientsystem, printes ud og opbevares i aflåst stål-arkivskab.
I forhold til hjemmeside foretages ingen sikkerhedsmæssige foranstaltninger, idet der på hjemmesiden hverken er kontaktformular, anvendelse af cookies eller lignende.
E. Sikker kommunikation.
Min patients allerførste mail til mig ikke være krypteret, med mindre de selv sørger for dette. Min patient skal derfor undlade at skrive personfølsomme oplysninger såsom cpr.nr og helbredsmæssige oplysninger i deres første mail til mig med mindre den er krypteret. Når jeg besvarer din mail, får de en kode – ofte på SMS – som skal indtastes for at åbne den krypterede mail fra mig, og herefter vil du kunne besvare med kryptering også.
I klinikken anvendes mobiltelefon, som udelukkende er tilknyttet klinikken. Jeg anvender et teleselskab, som opfylder krav til Persondataforordningen. Jeg har abonnement i YouSee, hvor sms fra mig er krypteret, indtil de kommer til din mobiltelefon. Hvis du besvarer min sms er forbindelsen sikker.
F. Dine rettigheder vedr. data.
Min patient har ret til indsigt i deres journal. Jeg må ikke rette eller slette data, men jeg kan lave en tilføjelse, hvis min patient mener, der er fejl eller mangler i journalen.
G. Klage over min behandling.
Hvis min patient er utilfreds med, hvordan jeg håndterer oplysninger om dem, vil jeg selvfølgelig gerne vide det og om muligt ændre det, de er utilfreds med. Hvis min patient ønsker at klage over min behandling af sine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet.
H. Sikkerhedsbrud.
Senest 72 timer efter at jeg er blevet bekendt med et eventuelt sikkerhedsbrud, vil jeg kontakte Datatilsynet, og hvis der er høj risiko for de berørte, vil vedkommende blive underrettet herfra. Bruddet vil blive beskrevet, og ligeledes vil jeg beskrive, hvad jeg har gjort for at begrænse omfanget af sikkerhedsbruddet.
A. Hvilke data/oplysninger opbevarer jeg om mine patienter?
Som autoriseret psykolog har jeg journalpligt. (De nærmere regler findes i Autorisationslovens kap. 6 og journalbekendtgørelsen bkg. Nr. 1090 af 28. Juli 2016).
En journal skal indeholde alle væsentlige oplysninger om det forløb, mine patienter er i gang med. Jornalen indeholder deres navn, deres adresse, deres cpr.nr., deres telefonnummer og mailadresse samt notater omkring årsag til deres henvendelse, hvad de ønsker hjælp til, den iværksatte rådgivning/behandling, aftaler og eventuelle samtykker. Jeg kan også modtage og opbevare data fra andre sundhedspersoner, f.eks. din læge, sundhedsordning, jobcenter og lign.
Oplysningerne indhentes, dels fordi Psykologloven pålægger psykologer at skrive journal, og dels til det behandlingsmæssige forløb, så du kan modtage en så god, målrettet og sikker behandling som muligt.
B. Videregivelse af oplysninger.
Som psykolog er jeg omfattet af lov om tavshedspligt. Jeg videregiver ikke persondata til andre aktører, med mindre mine patienter giver specifikt samtykke hertil. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i Sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil være tilfældet, hvis der er risiko for, at min patient vil begå alvorlig skade på sig selv eller andre. Hvis jeg får kendskab til, at et barns udviklingsbetingelser er i fare, har jeg underretningspligt.
C. Hvor længe opbevares data?
Som autoriseret psykolog har jeg pligt til at opbevare min patients journal i mindst 5 år regnet fra tidspunktet for den senest foretagne optegnelse, jf. Journalbekendtgørelsens § 15 stk. 2.
D. Hvordan opbevares data?
Ifølge databeskyttelsesforordningen har jeg pligt til – både organisatorisk og teknisk – at sikre, at data hverken hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes. Jeg har pligt til at sikre, at data ikke kommer i uvedkommendes kendskab, misbruges eller behandles i strid med loven.
I praksissen er jeg den eneste, som har adgang til it, mails, telefon og arkivskab.
Fysisk data opbevares i aflåst og sikret stål-arkivskab.
Til opbevaring af elektroniske journaler anvendes et kliniksystem, med hvem jeg har databehandleraftale, som sikrer, at loven overholdes.
Der opbevares intet fortroligt på PC, hverken på harddisk eller i ”skyen”. Fortrolig data, som ikke opbevares i det elektroniske klientsystem, printes ud og opbevares i aflåst stål-arkivskab.
I forhold til hjemmeside foretages ingen sikkerhedsmæssige foranstaltninger, idet der på hjemmesiden hverken er kontaktformular, anvendelse af cookies eller lignende.
E. Sikker kommunikation.
Min patients allerførste mail til mig ikke være krypteret, med mindre de selv sørger for dette. Min patient skal derfor undlade at skrive personfølsomme oplysninger såsom cpr.nr og helbredsmæssige oplysninger i deres første mail til mig med mindre den er krypteret. Når jeg besvarer din mail, får de en kode – ofte på SMS – som skal indtastes for at åbne den krypterede mail fra mig, og herefter vil du kunne besvare med kryptering også.
I klinikken anvendes mobiltelefon, som udelukkende er tilknyttet klinikken. Jeg anvender et teleselskab, som opfylder krav til Persondataforordningen. Jeg har abonnement i YouSee, hvor sms fra mig er krypteret, indtil de kommer til din mobiltelefon. Hvis du besvarer min sms er forbindelsen sikker.
F. Dine rettigheder vedr. data.
Min patient har ret til indsigt i deres journal. Jeg må ikke rette eller slette data, men jeg kan lave en tilføjelse, hvis min patient mener, der er fejl eller mangler i journalen.
G. Klage over min behandling.
Hvis min patient er utilfreds med, hvordan jeg håndterer oplysninger om dem, vil jeg selvfølgelig gerne vide det og om muligt ændre det, de er utilfreds med. Hvis min patient ønsker at klage over min behandling af sine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet.
H. Sikkerhedsbrud.
Senest 72 timer efter at jeg er blevet bekendt med et eventuelt sikkerhedsbrud, vil jeg kontakte Datatilsynet, og hvis der er høj risiko for de berørte, vil vedkommende blive underrettet herfra. Bruddet vil blive beskrevet, og ligeledes vil jeg beskrive, hvad jeg har gjort for at begrænse omfanget af sikkerhedsbruddet.
Individuel terapi pris for en time
Undervisning foredrag o.lign.
Individuel supervision en time
Gruppesupervision Psykologisk
Undersøgelse
Undervisning foredrag o.lign.
Individuel supervision en time
Gruppesupervision Psykologisk
Undersøgelse
DKK 1.100,-
Ring til mig så aftaler vi en pris
DKK 1.100,-
Ring til mig så aftaler vi en pris
Ring til mig så aftaler vi en pris
Ring til mig så aftaler vi en pris
DKK 1.100,-
Ring til mig så aftaler vi en pris
Ring til mig så aftaler vi en pris